fbpx

Jedno z trafniejszych określeń, które kiedyś usłyszałam na temat social mediów to to, że są „technologią wspomagającą relację”. To rzeczywiście prawda. Ich rola jednak jest coraz bardziej znacząca.

Cechą social mediów jest szybkość działania, ale również możliwość aktywnego współtworzenia przekazu i treści. Komunikować w nich możemy się nie tylko słownie, ale również, a może głównie za pomocą obrazu. Te z kolei możemy z łatwością modyfikować, czy podać w atrakcyjniejszej wersji. Każdy z nas może w jednej chwili stać się komentatorem, dziennikarzem lub nawet kreatorem rzeczywistości, którą opisuje lub udostępnia za pomocą smartfonu.

Czy zatem, rzeczywiście media społecznościowe są odpowiednim narzędziem marketingowym dla medycyny?

Poniżej opisuję sześć głównych korzyści wynikających z zaangażowania organizacji medycznych w social media.
Wy sami wyciągnijcie wnioski.

Pierwsza korzyść to ROZPOZNAWALNOŚĆ

Podjęte działania wizerunkowe w social mediach pozwalają na zwiększenie liczby pozytywnych informacji o działalności i oferowanych usługach. Stwarzają możliwość przedstawiania oferty tam, gdzie są jej potencjalni odbiorcy. Pozwalają organizacji znajdować się wszędzie tam, gdzie poszukiwana jest obecnie informacja.

Nie do przecenienia jest również znaczenie mediów społecznościowych w zakresie przekierowywania ruchu na stronę internetową, wg oceny merketerów najskuteczniejszą pod tym względem platformą jest Facebook.

Druga, to WZROST ZAUFANIA

Te podmioty, które są obecne w mediach społecznościowych cieszą się większym zaufaniem. Wpływa na to posiadanie narzędzi do budowania długotrwałych relacji z odbiorcami i ich lojalności, jak również same opinie zamieszczane przez pacjentów budujące uznanie i poczucie bezpieczeństwa.

Dzięki kampaniom informacyjnym, edukacyjnym oraz działaniom poszerzającym wiedzę na temat profilaktyki możemy budować swój wizerunek. Możemy udostępniać treści w dowolnym formacie, np. dzielić się wiedzą w wideo na żywo, dystrybuować ebooki czy stworzyć grupę, w której aktywni są eksperci w danej dziedzinie.

Dzięki bezpośrednim relacjom i odpowiednio sformułowanym komunikatom możemy zmniejszać dystans i „ocieplać” wizerunek personelu. Możemy dzielić się wiedzą i doświadczeniem. To wszystko sprawia, że pacjent chętniej, z mniejszym dystansem, a tym samym szybciej skorzysta z naszych usług.

W ten sposób tworzymy świadomość marki.  

Trzecia, to KOMUNIKACJA ZWROTNA

Dla mnie jest to argument najcenniejszy.

Możliwość błyskawicznego diagnozowania i odpowiednio szybkiego reagowania na oczekiwania swoich pacjentów i grup ze swojego otoczenia. Chodzi tu o pozyskiwanie zwrotnych informacji od aktualnych lub potencjalnych pacjentów oraz ich bliskich i znajomych. Ale także, udostępnianie treści, dzielenie się opiniami, czy przemyśleniami, komentowanie. Wszystko to może stać się źródłem inspiracji do modyfikowania oferty oraz dostosowywania już wdrożonych usług do potrzeb pacjentów, zgodnie z otrzymywanymi sygnałami.

Media społecznościowe mogą dostarczyć nam wielu wartościowych informacji na temat postrzegania marki przez pacjentów/klientów, jej mocnych i słabych stron oraz obszarów do poprawy/rozwoju.

Ogromną wartością są również informacje na temat tego, kim jest nasza docelowa grupy odbiorców.

Czwarta, to OPTYMALIZACJA PROCESU OBSŁUGI PACJENTA

Duża ilość osób traktuje fanpage ośrodka medycznego jako pierwszy kanał komunikacyjny w sieci. Odpowiednia komunikacja może zatem odciążyć inne kanały komunikacyjna np. call center. Można się w tym celu posłużyć bardzo przydatnym narzędziem jakim są chatboty na Messengerze, dzięki którym odpowiedzi na pytania będą kierowane do pacjentów całą dobę, w czasie rzeczywistym.

Piąta, to USPRAWNIENIE PROCESU REKRUTACJI

Usługa „Oferty pracy” spełnia rolę interaktywnej tablicy ogłoszeniowej. Dzięki niej, poza tradycyjną formą publikacji ogłoszeń o pracę, można ja umieścić na fanpage’u i przekierować na zewnętrzną stronę firmy.

Szósta, ostatnia korzyść to WZROST SPRZEDAŻY

Poprawa wizerunku organizacji medycznej i uznanie wśród aktualnych i potencjalnych pacjentów, wpływa bezpośrednio na zwiększenie grupy osób korzystających z naszych usług.

Z pomocą przychodzi tu możliwość wykorzystania Facebook Ads, gdzie prawidłowo skonfigurowana kampania reklamowa, może znacznie zwiększyć grono naszych fanów i zwiększyć naszą sprzedaż.

To również działania typowo organiczne. Tworzenie i promowanie wydarzeń na facebooku, tworzenie grup odbiorców czy atrakcyjnej i błyskawicznie podanej oferty, to wszystko sprawia, że pacjent chętniej i szybciej skorzysta z usług naszego ośrodka.

Przekonałam Cię?

Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania, to zadzwoń lub napisz do mnie. Mam nadzieję, że rozmowa i dodatkowe wyjaśnienia rozwieją Twoje wątpliwości. Zapraszam:)